HISTÓRIA PORTÁLOV
História Portal hry sa začala písať v roku 2005 vo VALVe Corporation kde sedemčlenný tým študentov zo školy DigiPen pracovali na školnom projektu hry Narbacular Drop,ktorým bolo cieľom otvárať a prechádzať jednotlivými portálmi.VALVe sa tento nápad zapáčil a najal ich a dodal do ich týmu scenáristu Erika Wolpawa.Wolpaw takto príbeh Portal hry zasadil do univerza Half-Life.Malá zaujímavosť,keď boli na prvej schôdzke,kde mali vymyslieť príbeh a ako bude vypadať hra.Po 15 minútach úplného ticha jeden z týmu povedal všetci máme rady koláče.Bol to impulz a preto tento koláčik zostal v pôvodnej hre a zasadili ho ako odmenu za celú hru.
HONBA ZA KOLÁČIKOM
V Portalu sa zhostíte úlohy subjektu ktorý ma za úlohu vyskúšať a potvrdiť funkčnosť ASHPD (Aperture Science Handheld Portal Device alebo jednoducho Portal Gun).Hra začína na lôžku kde sa vtelíte do Chell,subjektu ktorý (ako som už napísal) ma vyskúšať prístroj na vytváranie portálov.Hneď sa ozýva roztomilý detský hlas(GLaDOS),ktorý si od vás žiada,aby ste vyšli s lôžka a zúčastnili ste sa testu,a až ho dokončíte dostanete koláč.Taktiež zistíte,že GLaDOS je vlastne riadaci počítač Aperture Science.Neskôr dostanete aj samotnú Portal Gun s modrým primárnym portálom a oranžovým sekundárnym portálom.Spoilerovaná časť časom samozrejme zistíte že GLaDOS má s vami iné plány ako sa zdá,namiesto koláčika vás čaká smrť.Pri spalovni však utečiete a tak GLaDOS vás zas začne prehovárať,že to bol ďalší test a máte počkať na mieste pokial k vám nepríde pomocná jednotka ktorá vas zavedie ku koláču.Chell sa však rozhodne utiecť,a vydá sa na vlastnú cestu.Opúšťa komplex testovacích komôr.Dostáva sa do priestorov, kde by mali být zamestnanci, ale nikoho za celú hru nestretne.Na konci porazíte GLaDOS a celý komplex vybuchne ocitnete sa na povrchu a niečo vás začne ťahať so slovami "Thank you for assuming the party escort submission position."("Ďakujeme, že zaujímáte pozíciu pre presun na párty.")
7 ROKOV TO ISTÉ A JE TO STÁLE DOBRÉ
Po grafickej stránke je hra dobrá,ak zobereme do úvahy,že Source Engine je starý už 7 rokov po tejto stránke vývojári pridali do Portalu nové efekty a textúry.Architektúra prostredia je rovnostenná a pravouhlá čo sa pri vytváraní portálov hodí.Samotnej audio stránky sa nedočkáte,ale hlas GLaDOS je priam excelentný.Ovládanie Portalu je jednoduché WASD na pohyb,občas SPACE na skok a tlačítka myšky na vytvorenie portálov.
VECI KTORÉ MOŽNO NEVIETE
- - Dej hry je stanovený do časovej osy v Half-Life.Presne do časovej osy Half-Life 2
- - Aperture Science je priama konkurencia Black Mesa Science Facility,v ktorej sa odohrával dej Half-Life.
- - V hre Half-Life 2:Episode Two sa objavuje záber na loď Borealis,ktorá vezie náklad kontajnerov so značkou Aperture Science
- - Hra ma úspešný neoficiálny mód Portal:Prelude.Obsahuje ďalších 19 máp.
- - Portal Gun existuje.
- - Pred oznámením druhého dielu bol koniec Portalu odlišný a až keď ho oficiálne oznámili, zmenil sa koniec na taký ako ho poznáme
Hardverové požiadavky:
Minimum: CPU 1,7 GHz, 512 MB RAM, VGA DirectX 8 kompatibilná
Optimum: CPU 2 GHz, 1 GB RAM, VGA DirectX 9 kompatibilná
Moja prvá recenzia na Sector.SK